ПРОЄКТ ЮРІЯ ВІЛКУЛА.

Новини

Репарації: міжнародний Реєстр збитків!!! До реєстру збитків можна буде подати заяви щодо втрати підприємництва!

04 листопада 2025
7
16. Корисні матеріали.jpg

    Міжнародний Реєстр збитків, завданих агресією Російською Федерацією проти України (RD4U) створений для збору заяв про компенсацію збитків, втрат чи шкоди, завданих агресією Російської Федерації проти України, починаючи з 24.02.2022 року на території України в межах її міжнародно-визнаних кордонів, всім зацікавленим фізичним і юридичним особам, а також державі Україна, і є першим кроком міжнародного компенсаційного механізму. Реєстр створений Україною, ЄС та ще 42 країнами та знаходиться в м. Гаага (https://www.rd4u.coe.int/uk ).

     Заяву про репарації до Міжнародного Реєстру збитків, завданих агресією Російською Федерацією проти України (RD4U) (надалі- Реєстр) за різними категоріями, може бути подано особисто заявником – фізичною особою – громадянином України, яка зазнала збитків, втрат чи шкоди, подала засобами Порталу Дія заяву до Реєстру та є власником/співласником пошкодженого/знищеного нерухомого майна (заява в категорії А 3.2) за посиланням: https://surl.li/opqboc

    Крім того, наразі є можливість подати заяви щодо втрати доступу або контролю над нерухомим майном на тимчасово окупованих територіях (надалі – ТОТ) за категорією А3.6, яка передбачає подання заяви як щодо житлового, так і нежитлового нерухомого майна на ТОТ, до якого втрачено доступ або контроль. ПОДАТИ ЗАЯВУ у вказаній категорії можна через Портал Дія за посиланням https://bit.ly/4kbx7Ni

    Також, Кабінет Міністрів України Постановою від 10 вересня 2025 року № 1127 вніс важливі зміни до Порядку подання заяв про відшкодування збитків, втрат чи шкоди, що завдані агресією РФ, до Реєстру збитків. У рамках роботи Державного реєстру збитків, завданих агресією російської федерації, передбачено можливість подання Заяви в категорії А.3.5 – «Втрата приватного підприємництва».

‼Ця категорія стосується випадків, коли:

👉фізична особа-підприємець втратила можливість здійснювати господарську діяльність;

👉майно чи активи, необхідні для підприємництва, були зруйновані або пошкоджені;

👉діяльність підприємця була припинена через бойові дії, окупацію чи інші обставини воєнного характеру.

Що слід зробити:

1.Заповнити Заяву за категорією А.3.5 у встановленій формі.

2.Додати документи, що підтверджують втрату (реєстраційні документи, фінансова звітність, фото- чи відеоматеріали, акти обстежень тощо).

3.Подати заяву через електронні сервіси, визначені державою, або до уповноваженого органу.

Заяву може подавати фізична особа, яка зареєстрована або була зареєстрована як фізична особа – підприємець, щодо втрати прибутків, понесених заявником у зв’язку з вимушеним припиненням підприємницької діяльності або неможливістю провадити таку діяльність.

☝Заява подається за умови, що:

✅втрата приватного підприємництва відбулася внаслідок міжнародно-протиправних дій Російської Федерації в Україні або проти України після набрання чинності Указом Президента України від 24 лютого 2022 р. № 64 “Про введення воєнного стану в Україні”, затвердженим Законом України від 24 лютого 2022 р. № 2102-IX “Про затвердження Указу Президента України “Про введення воєнного стану в Україні”;

✅втрата приватного підприємництва відбулася на території України в межах її міжнародно визнаних кордонів, включаючи її територіальні води.

Для формування заяви за категорією А3.5 Втрата приватного підприємництва засобами Порталу Дія вносяться відомості про заявника, передбачені пунктом 6 Порядку, та:

1) відомості про приватне підприємництво:

дата реєстрації як фізичної особи – підприємця;

інформація про те, чи не припинена підприємницька діяльність;

дата державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичної особи – підприємця (за наявності);

причина припинення підприємницької діяльності (за наявності);

дата фактичного припинення підприємницької діяльності (за наявності);

адреса реєстрації фізичної особи – підприємця;

фактична адреса провадження підприємницької діяльності (зазначається у випадку, коли така адреса відрізняється від адреси реєстрації фізичної особи – підприємця);

вид підприємницької діяльності;

детальний опис підприємницької діяльності;

відомості з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань;

2) відомості про подію, що призвела до втрати приватного підприємництва:

тип події, що спричинила втрату приватного підприємництва;

дата та опис події, що спричинила втрату приватного підприємництва;

докази втрати приватного підприємництва (за наявності);

детальний опис приватного підприємництва (за наявності);

дата відновлення приватного підприємництва (за наявності);

3) сума вимоги заяви:

інформація про задекларовані доходи з декларації про майновий стан і доходи (податкової декларації) або декларації платника єдиного податку з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків (за наявності);

інші докази одержаного прибутку (за наявності);

сума бажаної компенсації;

інформація про те, що включається до суми бажаної компенсації;

методика розрахунку суми бажаної компенсації;

відомості про відповідні судові справи або розслідування правоохоронних органів стосовно втрати приватного підприємництва (за наявності).

☝️За бажанням заявник може додати до заяви додаткові матеріали (докази), що підтверджують, зокрема, особу заявника, факт втрати приватного підприємництва, а також інші матеріали щодо завданих збитків, витрат чи шкоди.

‼️Чому це важливо: Внесення інформації до Реєстру збитків є ключовим кроком для фіксації втрат та подальшого відшкодування шкоди підприємцям у майбутньому. 

Мінцифра повідомить додатково, коли подання заяв у Дії стане доступним за цією категорією.

 

Дивитися всі новини