ПРОЄКТ ЮРІЯ ВІЛКУЛА.

Новини

РОЗ’ЯСНЮЄМО: ЯКЩО ПОРУШЕНО ПРАВО НА БЕЗГОТІВКОВИЙ РОЗРАХУНОК

04 лютого 2022
97

КОМЕНТУЄ НАЧАЛЬНИК УПРАВЛІННЯ РОЗВИТКУ ПІДПРИЄМНИЦТВА ВИКОНКОМУ КРИВОРІЗЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ІРИНА РИЖКОВА

  • Відмовили у безготівковому розрахунку. Що робити?

 

            Статтею 17 Закону України «Про захист прав споживачів» встановлено, що за всіма споживачами однаковою мірою визнається право  на задоволення їх потреб у сфері торговельного та інших видів обслуговування. Встановлення будь-яких переваг, застосування прямих або непрямих обмежень прав споживачів не допускається, крім випадків, передбачених нормативно-правовими актами. Зазначеною статтею встановлено право споживача на вільне здійснення безготівкових розрахунків з урахуванням режиму роботи та обов’язкових для продавця (виконавця) форм (видів) розрахунків, установлених законодавством України.  Продавець (виконавець) зобов’язаний всіляко сприяти споживачеві у вільному виборі продукції та форм її оплати.

            Постановою Кабінету Міністрів України  від 29.09.2010 №878 «Про здійснення розрахунків за продані товари (надані послуги) з використанням спеціальних платіжних засобів» передбачене звільнення окремих категорій продавців від обов’язкового приймання спеціальних платіжних засобів для здійснення розрахунків за продані товари  (надані послуги), зокрема субєктів господарювання, які провадять господарську діяльність у населених пунктах з чисельністю населення менше ніж 25 тис. осіб.

            Пунктом 21 постанови Кабінету Міністрів України від 15.06.2006 №833 «Про затвердження Порядку провадження торговельної діяльності та правил торговельного обслуговування на ринку споживчих товарів» визначено, що суб’єкт господарювання зобов’язаний забезпечити можливість використання електронних платіжних засобів під час здійснення розрахунків за продані товари (надані послуги) відповідно до законодавства.

            Таким чином, відмова у безготівковому розрахунку за придбані товари та надані послуги свідчить про обмеження прав споживача та є порушенням вимог законодавства, за яке передбачена відповідальність статтею 23 Закону України «Про захист прав споживачів» та статтею 155 Кодексу України про адміністративні правопорушення.

            У разі порушення прав на безготівковий розрахунок споживач має право звернутися  безпосередньо із особистою заявою до Держпродспоживслужби України (01001, м. Київ,  вул. Б. Грінченка, 1) і її територіального органу Головного управління Держпродспоживслужби в Дніпропетровській області (49006,  м. Дніпро, вул. Філософська, 39а), як особи, що постраждала внаслідок діяльності суб’єкта господарювання. За повідомленням споживача уповноважені представники Держпродспоживслужби можуть провести перевірку роботи означеного ним об’єкта і дати належну оцінку його роботи.

            На офіційному сайті Головного управління Держпродспоживслужби в Дніпропетровській області (http://dpss.dp.ua) розміщено електронну форму звернення, якою може скористатися споживач.

 

Дивитися всі новини